vrijdag 18 juni 2010 17:00

Vlak voor de verkiezingen heeft een delegatie van de landelijke ChristenUnie fractie Delft bezocht. Tijdens het werkbezoek is de TU Delft en de Bieslandhof aangedaan. Namens de Tweede Kamer fractie waren Esmee Wiegman en Ed-Anker van de partij.

Arie Slob was wegens omstandigheden verhinderd, maar dat maakte het werkbezoek niet minder nuttig. Ook als lokale kiesvereniging hebben wij mogen leren tijdens het werkbezoek.

TU
Tijdens het werkbezoek aan de Faculteit Civiele Techniek en Geowetenschappen vertelden prof. Wim Uijtewaal, dr. ir. Matthijs Kok en Dr. Ir. Erik Mosselman over het belang van waterbouw. De delegatie kreeg eveneens een rondleiding door het bijbehorende laboratorium.

Bieslandhof
Na het bezoek aan de TU is vervolgens locatie de Bieslandhof van de zorginstelling Pieter van Foreest aangedaan. Daar werd het gezelschap rondgeleid door Thérèse van den Hurk, voorzitter van de Raad van Bestuur en Otto van den Brink, locatiemanager van De Bieslandhof. Tijdens de rondleiding werd onder andere "De Coupé" getoond, een nagebouwde treincoupe waar demente bewoners tot rust kunnen komen.

Voor Ed Anker zal het werkbezoek aan Delft waarschijnlijk zijn laatste werkbezoek zijn als Tweede Kamerlid. Ed Anker keert na 9 juni niet meer terug in de Tweede Kamer.

Foto's van het werkbezoek

Werkbezoek aan de TU