Bouwen aan Delft: speerpunten ChristenUnie

maandag 01 maart 2010 22:32

De ChristenUnie wil als christelijke partij politiek bedrijven die dienstbaar is aan de samenleving. De overheid bestaat immers niet voor zichzelf. Op een inspirerende en integere wijze wil de ChristenUnie ook de komende vier jaar bouwen aan Delft. In dit bericht de tekst van onze flyer "Bouwen aan Delft".

Met de ChristenUnie kiest u voor een Delft, waarin:

• de overheid betrokken is
  • er zorg is voor elkaar
  • iedereen mee kan doen
  • de economie dienstbaar is
  • de leefomgeving duurzamer wordt
  • er een financieel verantwoord beleid wordt gevoerd

Waarom ChristenUnie?
De ChristenUnie is een partij met een uitgesproken heldere basis en een realistische kijk op de samenleving. De ChristenUnie heeft de afgelopen jaren laten zien dat zij meerwaarde heeft in de Delftse Gemeenteraad. We hebben positief kritisch het functioneren van het college gevolgd, en hebben laten zien dat we met haalbare, realistische alternatieven komen als dat nodig is. Zo wil de ChristenUnie – Stabiel en Betrokken – blijven bouwen aan Delft. Mogen we op 3 maart ook op uw stem rekenen?

Een aantal speerpunten:

Bereikbaarheid

Van belang is dat Delft, ook tijdens de bouw aan de spoorzone, goed bereikbaar is. Tijdens de bouwwerkzaamheden vraagt dit om goede (elektronische) bewegwijzering, het bereikbaar houden van fietspaden en een duidelijk parkeerbeleid voor bezoekers van de stad. We willen daarbij speciale aandacht voor gehandicapten en mindervaliden bij bouwwerkzaamheden

De ChristenUnie zet zich al jaren in voor goed Openbaar Vervoer. Als enige partij stemde de ChristenUnie tegen bezuinigingen op het busvervoer waarmee andere partijen tramlijn 19 (naar de TU) wilden financieren. We maken ons hard voor een verbetering van het busvervoer naar alle wijken in Delft en naar het ziekenhuis.

Buurtbeleid

De ChristenUnie is blij met de wijkcentra en het buurtgericht beleid. Maar er moet meer ruimte komen voor vrijwilligers en particuliere organisaties om in de buurt actief te zijn. Zodat iedereen zich thuis voelt in de wijk en daar actief aan kan meebouwen. Er gaat veel geld naar het werk van Breed Welzijn Delft (€ 4 miljoen), dat geld moet goed besteed worden. De rol van BWD zal, wat de ChristenUnie betreft, meer faciliterend moeten zijn dan uitvoerend.

Subsidiebeleid Cultuur

Delft kent een rijke historie en is een levendige stad. Daar zijn wij trots op. Kunst en cultuur hebben een samenbindende functie. De ChristenUnie is kritisch op de torenhoge ambities die er momenteel zijn om Delft internationaal te profileren. Wij vinden dat organisaties die gesubsidieerd worden zich vooral moeten richten op de Delftenaren. Het aantal evenementen, waarvoor steeds vaker bij de gemeente wordt aangeklopt, en de eenzijdigheid van het aanbod baart de ChristenUnie zorgen. De ChristenUnie kiest liever voor het investeren in cultureel erfgoed.

Voor meer informatie over de ChristenUnie standpunten: zie het verkiezingsprogramma.

Reacties op 'Bouwen aan Delft: speerpunten ChristenUnie'

Archief > 2010