Debat bij Pangeea

schiewoensdag 24 februari 2010 21:49

Op dinsdagavond was er een debat bij Pangeea, een vereniging van hoogopgeleide allochtonen die graag mee denken over maatschappelijke kwesties in Delft. Joëlle Gooijer-Medema, onze lijsttrekker, was hier natuurlijk bij. We zijn vriendelijk ontvangen met baklava. De avond was ook goed bezocht ondanks de 10 kiliometer schaatsen die tegelijkertijd bezig was op de Olympische Spelen.

Tijdens de avond zijn verschillende onderwerpen aan de orde geweest zoals onderwijs en huisvesting, maar vooral integratie leefde onder de aanwezigen. Joëlle betoogde dat we niet alleen moesten focussen op de probleemjongeren. Ook moeten we ons niet op de schouders slaan omdat we het beter doen dan Rotterdam en Den Haag. We moeten juist goed luisteren naar waar de mensen in de stad tegen aanlopen. Daarnaast moet er ook aandacht zijn voor de grote groepen christenmigranten die nu niet veel aandacht lijken te krijgen. Een aanwezige in de zaal hield een goed verhaal en betoogde dat de politiek bescheiden moest zijn op het gebied van integratie en dat integratie niet een gevolg is van beleid of politiek alleen. Hier kan de ChristenUnie van harte mee instemmen.

Ook Groenlinks vond dat er goed geluisterd moest worden naar organisaties en dat eigen initiatieven meer gesteund kunnen worden. Joëlle beaamde dit door te zeggen dat ook de ChristenUnie mensen graag wil ondersteunen om zèlf zaken op te pakken. Mooi dat er dus aandacht is geweest voor de rol die mensen zelf kunnen spelen. Verder was er nog even aandacht voor het openbaar vervoer. Het is een speerpunt van de ChristenUnie dat alle wijken in Delft goed bereikbaar zijn met het openbaar vervoer. Joëlle heeft dit dus nog even onder de aandacht mogen brengen.

Na het debat mochten we nog enkele goede suggesties op het gebied van integratie ontvangen. Bij het weggaan hebben we nog maar even van de baklava geproefd.

Reacties op 'Debat bij Pangeea'

Archief > 2010