maandag 02 juli 2012 18:11

De ChristenUnie heeft in het verleden aandacht gevraagd voor de beperkte mogelijkheden van ouders om afspraken bij het Centrum voor Jeugd en Gezin te maken. Zo kunnen afspraken bijvoorbeeld alleen op maandag van 9-16u en op donderdag van 9-12u worden gemaakt, en is het niet toegestaan om uit te wijken naar een ander centrum, als daar op meer geschikte dagen spreekuur wordt gehouden.

Onlangs ontving de raad ter kennisgeving het jaarverslag van de Stichting Jeugdgezondheidszorg Zuid-Holland West. Daarin wordt gemeld dat uit het klanttevredenheidsonderzoek blijkt dat ouders niet tevreden zijn over de planning. Wel is in het afgelopen jaar een avondspreekuur ingesteld. Wat de ChristenUnie betreft een onlogische oplossing voor het aangedragen probleem.

We zouden veel liever zien dat er meer tijden overdag beschikbaar zijn, en/of dat ouders de keuzevrijheid krijgen om in een ander CJG afspraken te maken als dat beter schikt. Zo is een betere combinatie van werken en zorg voor gezinnen mogelijk.

In dat licht heeft de ChristenUnie schriftelijke vragen gesteld aan het college. We zijn benieuwd naar de antwoorden.

Reacties op 'ChristenUnie stelt schriftelijke vragen over openingstijden Centra voor Jeugd en Gezin'