ChristenUnie Zuid-Holland bezoekt Delft

CU zuidholland3woensdag 04 maart 2015 22:45

Op 4 maart bezocht de ChristenUnie Zuid-Holland Delft, in het kader van de Provinciale Verkiezingen. Natuurlijk werd er gesproken over de financiële situatie van Delft en de situatie rond de St. Sebastiaansbrug. Maar de ChristenUnie Zuid-Holland betekent meer voor Delft dan wellicht gedacht.

*Foto boven: Lijsttrekker Chris Schaapman, en de nummer 2 van de kandidatenlijst, Wilco Scheurwater, met de Delftse fractievoorzitter Joëlle Gooijer bij Tanthof waar – dankzij de ChristenUnie - de hoogspanningsleidingen onder de grond verdwijnen.

Zo diende de lijsttrekker Chris Schaapman 7 jaar geleden een intiatiefvoorstel in bij de Provinciale Staten om de geplande 380kV Hoogspanningsleiding bij Tanthof ondergronds te brengen, in plaats van bovengronds. Daarmee heeft de ChristenUnie in de Provincie zich met resultaat ingezet voor de leerbaarheid van Tanthof en de openheid van het omliggende landschap.

De ChristenUnie maakt zich ook sterk voor het beschermen, restaureren en benutten van waardevol cultureel erfgoed, zoals de Nieuwe Kerk in Delft. Daarom werd deze woensdag ook gekeken hoe de restauratie van dit eeuwenoude monument vordert.

Natuurlijk werd er tijdens het bezoek ook gesproken over de financiële situatie van de gemeente Delft en het provinciale toezicht op de begroting. Lijsttrekker Chris Schaapman daarover: “De provincie moet naast gezond toezicht houden ook creatief meedenken met Delft en met het Rijk zoeken naar oplossingen voor dit probleem, dat niet door Delft alleen is ontstaan. Deze tunnel wilde iedereen. En iedereen moet ook meedoen met het oplossen daarvan.”

Voor meer informatie over de verkiezingen en ChristenUnie Zuid-Holland klik hier.

*Foto rechts: Drie ChristenUnie kandidaten voor de Provinciale verkiezingen op bezoek in Delft