Betaald parkeren

maandag 17 september 2007 22:41

Op 27 september besluit de gemeenteraad over de nieuwe parkeertarieven en gereguleerd parkeren op zondag. Onze fractie  verheugd dat het mogelijk wordt om per kwartier te betalen. Hiermee wordt voorkomen dat iemand die bijvoorbeeld even snel naar de bibliotheek of het postkantoor gaat een volledig uur moet betalen. De consequentie hiervan is helaas dat het garagetarief extra stijgt. Dit pakt bij parkeren tot 3 uur echter niet of nauwelijks slechter uit.

Wij staan niet te juichen bij betaald parkeren op zondag. Dit leidt tot zondagsarbeid voor toezichtshouders. Verder, laten we daar niet om heen draaien, betalen de mensen die op zondagmiddag in de binnenstad naar de kerk gaan natuurlijk liever geen parkeergeld. Hier staat tegenover dat het de taak van de gemeente is om het parkeren in goede banen te leiden en dat het merkwaardig is dat parkeren op straat alleen op zondag gratis is. Alles afwegend kunnen wij het voorstel in grote lijnen steunen.  Op één punt zijn wij het niet eens met het college namelijk dat parkeren bij de Laan van Vollering (achter het station) op zaterdag € 2,- kost en op zondag gratis blijft. Wij hebben dan ook voorgesteld om dit op beide dagen gratis te maken.

Reacties op 'Betaald parkeren'