Een tweede zetel!

Blijdschap na de uitslagdonderdag 20 maart 2014 14:44

Zoals het zich er nu laat uitzien*, hebben we als ChristenUnie Delft een tweede zetel behaald! We zijn ongelofelijk blij met dit resultaat! Alle mensen die hun stem op de ChristenUnie Delft hebben uitgebracht: ontzettend bedankt!

We hebben de afgelopen jaren laten zien dat we met één zetel veel kunnen bereiken. In de raadszaal werd onze inzet herkend, en oogstten we waardering voor onze constructieve bijdragen aan stad en debat. Daardoor konden we ook als kleinste fractie veel bereiken. Gelukkig hoorden we ook in de stad dat onze inzet gezien werd en werd gewaardeerd. Zeker in de afgelopen weken, op straat, bij het flyeren, en bij acties zoals de uitreiking van de schuldhulpbokaal. Heel mooi dat dit heeft geresulteerd in ruim 300 extra stemmen, en daardoor een tweede zetel. Daardoor kunnen we de komende vier jaar nog meer bijdragen aan een bloeiende samenleving en een dienstbare overheid.

Ook in veel andere plaatsen is de ChristenUnie bekroond om haar constructieve en inhoudelijk sterke bijdrage. Mooi dat in steden als Arnhem en Utrecht de ChristenUnie in zetelaantal ook verdubbeld is. En dat in Eindhoven en DenHaag de ChristenUnie (weer) kan meedoen.

Ik kijk er naar uit om samen met Jabco in de raad, en samen met Hugo, Leen en Jeanieke in de fractie aan de slag te gaan voor een sociaal Delft. Een stad waarin de samenleving tot bloei kan komen, met een bescheiden rol voor de overheid. Met zorg voor mensen die dit echt nodig hebben. We hebben een heldere visie en een prachtig team om de komende jaren dienstbaar en dichtbij aanwezig te zijn in Delft.

Dank voor al die mensen die op allerlei manieren meegeholpen hebben in de campagnetijd. Ik denk dan vooral aan het bestuur dat al maandenlang bikkelhard gewerkt heeft om het mogelijk te maken dat we mee konden doen met de verkiezingen en dat we op een prachtige manier campagne konden voeren. Ik dank al die mensen die geholpen hebben met flyeren. En iedereen die in zijn/haar omgeving mensen aan het denken heeft gezet om op de ChristenUnie te stemmen. Ook dank ik iedereen voor de support om allerlei manieren geuit. En bovenal dank ik voor gebed.  Ik dank mijn Hemelse Vader voor deze bekroning op ons werk. En hoop dat u, met mij, blijft bidden voor onze prachtige stad, en het mooie, maar soms ook moeilijke werk van de fractie.

Joëlle Gooijer - Medema

* zeer waarschijnlijk – de definitieve uitslag is vrijdag 21 maart bekend