Interesse in Delftse politiek?

delft3woensdag 19 mei 2021 20:26

Voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2022 is de ChristenUnie Delft op zoek naar enthousiaste mensen die zich willen inzetten in de Delftse politiek. Heb jij interesse om mee te beslissen over het reilen en zeilen in de stad? Neem dan contact met ons op!

Gemeenteraad
Als gemeenteraadslid (of lid van een commissie) praat je mee over de besluiten die het stadsbestuur maakt voor Delft. Wij zoeken mensen die dit willen doen vanuit hun christelijk geloof en die voorstellen van het college kritisch en constructief willen beoordelen.

Lid van een fractie
Als je actief wordt voor de ChristenUnie in de gemeenteraad, dan ben je onderdeel van een fractie. Dit is een collegiaal team van mensen die met elkaar meedenken hoe de idealen van de ChristenUnie bereikt kunnen worden. Een team waarin verschillende expertises en achtergronden zijn gecombineerd, zodat een afgewogen en heldere bijdrage aan het bestuur van Delft kan worden geleverd.

Geïnteresseerd?
Ben je geïnteresseerd, maar weet je niet zeker of de politiek iets voor jou is? Neem dan contact met ons op voor een oriënterend gesprek. Graag maken we kennis en vertellen we je meer over de inhoud van het werk en wat je kunt verwachten. Ook is het mogelijk om met meerdere geïnteresseerden een wat uitgebreidere toelichting te krijgen op wat er speelt in de stad en hoe de ChristenUnie- fractie zich daarin opstelt.

Op de kandidatenlijst
Als je aangeeft op de kandidatenlijst te willen komen, zal er een gesprek plaatsvinden om met elkaar een goede plek op de lijst te kunnen bepalen. We zoeken mensen die gemeenteraadslid willen worden (tot plaats 3), mensen die willen meedoen in de verschillende politieke commissies en eventueel op termijn in de gemeenteraad zouden willen (tot plaats 8) en tenslotte mensen die de ChristenUnie willen aanbevelen bij hun achterban en daarmee ‘lijstduwer’ willen worden (plaats 9 of lager). Om je beschikbaarheid voor de hoogste plaatsen op de lijst vast te stellen, maken we gebruik van een profielschets. Deze sturen we je graag toe.

Samen richting de verkiezingen
Met de kandidaten op de lijst gaan we toeleven en toewerken naar de verkiezingen in maart 2022. De mensen hoog op de lijst (plaatsen 1 t/m 8) kunnen een cursus volgen om zich voor te bereiden op het vak van politicus. Daarnaast gaan we in de  maanden voor de verkiezingen, (vooral in de laatste weken), samen campagne voeren. Samen campagne voeren vanuit een gezamenlijke visie draagt bij aan een vliegende start van de nieuwe periode.

Heb je interesse

Mail dan zo snel mogelijk naar het volgende adres: mirjam@delft.christenunie.nl, dan nemen we contact met je op. Doe je dit uiterlijk voor de zomervakantie?

Reacties op 'Interesse in Delftse politiek?'