Kerstboom voor bewoners van Stefanna

CU3.jpgmaandag 14 december 2020 21:26

De raadsleden van de ChristenUnie, Bert van der Woerd en Joëlle Gooijer, overhandigden op zaterdag 12 december een kerstboom, vol goede wensen, aan de bewoners van woonzorgcentrum Stefanna. Hiermee onderstreept de fractie het belang dat de fractie hecht aan waardig ouder worden in Delft.

Op dezelfde dag zetten partijleider Gert-Jan Segers, de samenwerkende ouderenbonden en omroep Max hun handtekening onder het Manifest Waardig Ouder Worden 2.0. De ChristenUnie wil met dit landelijk Manifest ook lokaal aan de slag. Fractievoorzitter Joëlle Gooijer: “We zijn blij dat er landelijk al veel werk gemaakt is van het Manifest Waardig Ouder Worden uit 2017. Het is zelfs kabinetsbeleid geworden”.

In Delft is de fractie aan de slag gegaan met een Actieplan Waardig Ouder Worden. Zo is er in het voorjaar van 2020 een drukbezocht symposium Waardig Ouder Worden gehouden. Tijdens dit symposium hebben vrijwel alle deelnemers hun handtekening gezet onder de oproep om met een brede coalitie in Delft werk te maken van Waardig Ouder Worden. Deze oproep is aan de wethouder Schrederhof overhandigd. Dit najaar nam de gemeenteraad vervolgens unaniem het initiatiefvoorstel van de ChristenUnie aan voor Meer Passende Woonvormen voor Ouderen.

“Maar we zijn er nog niet,” aldus Gooijer. “Op verschillende punten moet er echt nog een tandje bij.  We willen toe naar een samenleving waarin we de waarde inzien van ouder worden, waarin we inzien dat senioren veerkrachtig zijn en een schat aan ervaring hebben en dat ze een belangrijke bijdrage leveren aan onze samenleving. Ook willen we meer ontmoeting en gesprek tussen de generaties.”

Met een tweetal ouderen uit Stefanna praatten de raadsleden over deze thema’s. Daarna werd de kerstboom met kerstkransjes en kaarten met goede wensen overhandigd.

Hieronder staan nog wat foto's en die zijn ook op onze facebook pagina te bekijken

CU2.jpg10,0 MBimage/jpegdownload
CU3.jpg9,3 MBimage/jpegdownload