Delfthopper nog geen succes

EBS busdonderdag 16 april 2020 19:24

Heeft onze weliswaar verworpen motie van afkeuring Delfthopper dan toch enig effect? We waren als fractie boos over de gang van zaken. Zonder enige raadpleging verdween er na de zomer van 2019 een buslijn met vaste dienstregeling en kwam er een belbus op afroep met aanrijtijd voor terug. Zie dit nieuwsbericht. Samen met CDA, SD en SP was de CU niet blij. En …. de MRDH morrelt verder, t.w. de Delfthopper op werkdagen een half uur later starten, vroeger eindigen. In het weekend worden start- en eindtijden nog ongunstiger. ChristenUnie Delft heeft vragen aan de wethouder gesteld. De wethouder deelt onze zorg. Het college is niet voor wijziging van de start- en eindtijden. Ook krijgt het college nu inzichtelijk dat reizigers nauwelijks weten hoe de Delfthopper werkt. Daarom wil het college MRDH een communicatiecampagne op laten zetten richting inwoners van Delft. Met nadruk vraagt het college hier om aandacht voor de inwoners van Delft waar de Delfthopper rijdt en om bepaalde doelgroepen, bijvoorbeeld ouderen, goed te informeren en te ondersteunen bij het gebruik van de Delfthopper. ChristenUnie Delft blijft de Delfthopper kritisch volgen. We hebben geen buitengebieden waar een belbus uitkomst kan bieden. Het serviceniveau moet omhoog, of de lijnbus moet gewoon terug. Veel eenvoudiger. We willen immers dat meer mensen gebruik gaan maken van het OV!

Overigens rijdt de Delfthopper momenteel niet vanwege de coronacrisis. In zo’n kleine belbus kan niet voldoende afstand worden bewaard om besmetting te voorkomen. Dan is een bus- of tramhalte voor het bedieningsgebied van de Delfthopper nu wel verder weg, dan gewenst. Weer iets om rekening mee te houden bij de evaluatie.

Bert van der Woerd

Reacties op 'Delfthopper nog geen succes'

Archief > 2020