CU blij met gemeentelijke steun harttrimclub en andere sportverenigingen

hardlopenwoensdag 23 september 2020 14:17

Verenigingsondersteuners van de gemeente Delft helpen sportverenigingen in coronatijd. Zo ook de Harttrimclub Delft en omstreken. Het bestuur van deze vereniging vreest voor haar voortbestaan, omdat ze met moeite haar activiteiten in coronatijd kan voortzetten. Deze club draagt bij aan de gezondheid van haar leden en is tegelijk een sociaal gebeuren. Iedereen met een hart- of vaatziekte, mits de behandelend cardioloog toestemming verleent, kan lid worden.

Het antwoord van het college op vragen van de ChristenUnie aan het college over hoe deze harttrimclub ondersteund kan worden is positief voor deze en andere sportverenigingen. De gemeente wil sportclubs ook financieel helpen, zij het onder bepaalde voorwaarden. Als er problemen zijn met de kosten van een bepaalde accommodatie, dan is er ook de optie om een gemeentelijke sportaccommodatie te huren tegen een niet-kostendekkende huur. En ..... het college gaat in gesprek met gemeenten inde regio, omdat deze harttrimclub een regiofunctie heeft. Zie hier de antwoorden van het college:

Bert van der Woerd

Raadslid ChristenUnie Delft

Reacties op 'CU blij met gemeentelijke steun harttrimclub en andere sportverenigingen'

Archief > 2020