Update van de formateur

maandag 02 mei 2022 13:44

De fracties van STIP, D66, GroenLinks, PvdA en ChristenUnie zijn volop aan de slag met het voorbereiden van een coalitieakkoord voor de periode 2022-2026. De gesprekken hierover voeren we onder leiding van mij als formateur in Delft.

De afgelopen week hebben we gebruikt om een aantal belangrijke onderwerpen voor het akkoord verder uit te werken. De aanpak die we hebben gekozen, is dat elk onderdeel wordt voorbereid door vertegenwoordigers van twee partijen. De eerste voorstellen die zij hebben gemaakt, hebben we zaterdag samen besproken. Dat leidde tot goede inhoudelijke gesprekken, die helpen om te komen tot duidelijke afspraken.
Volgende week komen we opnieuw bij elkaar. Dan gaan we uitgebreider in op de plannen voor belangrijke thema's die informateur Pieter Guldemond heeft benoemd. Het gaat onder meer om wonen, gelijke kansen voor iedereen en duurzaamheid en klimaat. Na die gesprekken volgt een nieuwe update.
#Delft #democratie #formatie

Bron: https://www.linkedin.com/posts/huri-sahin-aa639814_delft-democratie-formatie-activity-6926201873477595136-YjQp/?utm_source=linkedin_share&utm_medium=ios_app

Daarnaast loopt er een podcast waarin Delftse politici en Omroep Delft de formatie bespreken. Beluister hier de recentste aflevering

Reacties op 'Update van de formateur'