Wisseling van de wacht in de fractie

raadsleden installatie (foto: Yvonnes pa)donderdag 31 maart 2022 13:53

Na de verkiezingen is er een nieuwe samenstelling van de fractie gekomen. De ChristenUnie Delft wil graag even onze vertrekkende raads- en commissieleden bedanken en het installeren van nieuwe raadsleden aankondigen.

Er is een mooie afscheidsraad geweest met toespraken van de burgemeester Marja van Bijsterveld en van de vertrekkende raadsleden die lang gediend hebben en een koninklijke onderscheiding kregen. Ook ons vertrekkend raadslid Joëlle Gooijer mocht een afscheidsspeech geven en kreeg een mooi afscheid van de burgemeester met daarna een lintje.

De afscheidsrede van burgemeester van Bijsterveld voor Joëlle

Joëlles afscheidsrede

We willen we graag de vertrekkende raadsleden en commissieleden enorm bedanken. Joelle Gooijer, Sytse Alkema, Pieter van de Ven nemen nu afscheid van de fractie.

Joëlle, de ChristenUnie wil je heel graag bedanken voor 12 jaar toegewijd raadslidmaatschap. Je was een bijzonder sterk raadslid samenwerking in de fractie, resultaten bereiken in de raad en oog en oor houden voor wat er in de stad en samenleving speelt. Je mooiste successen in de raad werden al gememoreerd maar wat voor ons er ook uitspringt is het plan voor ouderenhuisvesting en dat Waardig Ouder Worden als plan opgenomen is en dat je daar steeds aandacht voor had.

Sytse, de afgelopen jaren heb jij je hard ingezet in de commissie Economie, Financien en Bestuur. Snel van begrip en analyse en je kon dingen goed over brengen in de commissie, en daar waar veel politiek werk gebeurt hoefde jij nog geen raadslid te zijn om belangrijke successen te realiseren en aandacht op belangrijke thema's te vestigen. Wij memoreren even het aangenomen amendement rond lachgas en in het verkeer en de openbare ruimte daarop kunnen handhaven en aandacht vestigde je op verschillende veiligheidsthema's, het besturen van de gemeente en verantwoorde financiën en daarvoor zijn we je enorm dankbaar.

Pieter, de afgelopen jaren hebben we je sociale hart en je inzet in de fractie gewaardeerd en heb je dit ook heel mooi afwisselend in de commissies Sociaal Domein & Wonen en Ruimte & Verkeer kunnen inzetten. Dit varieerde van inzet rond statushouders en hun huisvesting, studentenhuisvesting tot verkeerszaken waar je spontaan nog je netwerk en kennissen kon inzetten. Pieter, na vier jaar hard werken voor de fractie, de stad en haar inwoners bedanken we je van harte.

Daarnaast werden woensdag 30 maart ook onze twee raadsleden geïnstalleerd. Bert van der Woerd gaat door als raadslid en Yvonne Koelewijn is als raadslid geïnstalleerd. Daarnaast worden later Chiel de Groot, Geert Jan Putmans en Wimke Schuurman de komende jaren commissielid en zij worden nog geïnstalleerd.

Bert eed (foto: gem Delft insta)raadsleden installatie (foto: Yvonnes pa)Yvonne eed (foto: Yvonnes pa)

Reacties op 'Wisseling van de wacht in de fractie'

Archief > 2022