ChristenUnie-SGP tegen verdere uitbreiding autoluw

maandag 28 september 2009 22:20

In de gemeenteraad van september is gesproken over het autoluw maken van het Vrouwenregt én van de Oude Delft tussen de Binnenwatersloot en de Oude Kerk. De fractie ChristenUnie-SGP heeft de pro’s en contra van dit voorstel gewogen en besloten de verdere uitbreiding van autoluw op dit moment niet te steunen.
Ook onze fractie vindt dat de schoonheid Oude Delft beter tot zijn recht komt zonder auto’s en ook wij vinden de aanpassingen gunstig voor de economie van de noordelijke binnestad. Daar staat echter tegenover dat de parkeerdruk verder zal toenenemen. Gezien de hoge bezettingsgraad van de Phoenix garage en het lopende Spoorzone project is dit niet wenselijk. Daar komt bij dat de financiële compenstatie regeling voor de bewoners erg sober is.
Naar onze mening is het verstandig om het maar even rustig aan te doen met de uitbreiding van autoluw. Als de gevolgen van de realisatie van de Koepoort garage en van het Spoorzone project op de bereikbaarheid van de stad helder zijn kunnen deze plannen in een later stadium alsnog gerealiseerd worden.

Reacties op 'ChristenUnie-SGP tegen verdere uitbreiding autoluw'