Discussieer mee en geef uw input voor het verkiezingsprogramma.

maandag 29 juni 2009 22:51

Op D.V. dinsdag 7 juli organiseren we als ChristenUnie en SGP in Delft een gezamenlijke avond waarop we met elkaar in gesprek willen gaan over het thema “meedoen in de samenleving”. Deze avond staat in het teken van de aanstaande gemeenteraadsverkiezingen in 2010. Iedereen is van harte uitgenodigd voor deze avond. De avond zal worden gehouden in de Marcuskerk aan de Menno ter Braaklaan 2 en begint om 20.00 uur.

Het thema meedoen in de samenleving is breed. Er kan worden gedacht aan mensen met een laag inkomen die daardoor weinig geld over hebben om mee te doen aan sociale- of culturele activiteiten. Aan de andere kant kan er gedacht worden aan iemand die het initiatief neemt om mensen in een wijk dichter bij elkaar te brengen. Het is dus heel breed, maar er is in ieder geval de rode lijn dat meedoen in de samenleving neerkomt op betrokkenheid met elkaar. Dit lijkt ons een mooi thema om over door te spreken en over te discussiëren. Hoe meer leden er aanwezig zijn, hoe meer kanten van het thema belicht kunnen worden.

De avond zal worden ingeleid door Ewout van Oosten van Youth for Christ. Hij zal vertellen over het werk dat YFC doet om jongeren te betrekken bij de samenleving en om ze te motiveren een positieve bijdrage te leveren aan de samenleving. Hierna zullen we ook doorspreken over andere groepen in de samenleving die meedoen of mee zouden willen doen in de samenleving. We zullen dit proberen toe te spitsen op de taak en de mogelijkheden van de overheid hierin. We willen dit doen aan de hand van stellingen en de actualiteit.

Reacties op 'Discussieer mee en geef uw input voor het verkiezingsprogramma.'