Succesvol pleidooi voor gratis parkeren bij begraafplaats Jaffa

maandag 02 maart 2009 21:04

Bij de begraafplaats Jaffa is een klein parkeerterrein. Helaas wordt dit terrein steeds meer gebruikt door bezoekers en werknemers van de TU en andere bedrijven. Om ervoor te zorgen dat er weer parkeerplek is voor bezoekers van de begraafplaats heeft het college voorgesteld om betaald parkeren in te voeren. De fractie ChristenUnie-SGP en onder andere de fractie Stadsbelangen vinden dit geen goed idee. Harold van Til stelde daarom voor om een blauwe zone/parkeerkaart in te voeren. Hierop kwam wethouder met een alternatief: betaald parkeren voor 0 cent in het eerste uur of eventueel 20 cent als 0 cent technisch niet mogelijk is. De fractie ChristenUnie-SGP is hiermee accoord gegaan omdat dit alternatief ook tot (vrijwel) gratis parkeren leidt en er waarschijnlijk geen meerderheid zou zijn voor de invoering van een blauwe zone.

Bij de evaluatie van de parkeergebieden heeft de fractie ChristenUnie-SGP verder gestemd vóór handhaving van de huidige bloktijden en tegen de uitbreiding van het mixparkeren. De belangrijkste reden hiervoor is dat de gemeente onder wethouder Grashoff met de bewoners heeft afgesproken om maatwerk te leveren en de fractie ChristenUnie-SGP vindt dat de gemeente deze belofte gestand moet doen.

Reacties op 'Succesvol pleidooi voor gratis parkeren bij begraafplaats Jaffa'