Handhavingsprogramma 2005

donderdag 19 mei 2005 21:39

In april is in de commissie Leefbaarheid het handhavingsprogramma 2005 behandeld. De fractie van ChristenUnie/SGP vond het niet acceptabel dat er in 2005 geen controles van gebruiksvergunningen (brandveiligheid) waren gepland voor zorginstellingen, schoolgebouwen en de horeca. Omdat de fractie tevens geen genoegen wilde nemen met de toezegging van burgemeester Verkerk om voor de zomervakantie uit te zoeken of het mogelijk was extra controles uit te voeren is, samen met de PvdA en GroenLinks, een motie voorbereid.

Deze motie hoefde uiteindelijk niet te worden ingediend omdat de burgemeester nog voor de gemeenteraadsvergadering van april met de toezegging kwam om extra personeel in te huren zodat horeca-instellingen en zorginstellingen gecontroleerd kunnen worden. Of deze toezegging het gevolg is van de ophanden zijnde motie is niet bekend. Hoe dan ook, de fractie heeft tesamen met andere fracties in het belang van de veiligheid nuttig werk verricht.

Zie ook de volgende documenten:
- begeleidende brief
- samenvatting