Stichting Kerkelijk Erfgoed Delft viert eerste lustrum

vrijdag 14 november 2008 18:43

Met de ondertekening van een convenant tussen de stichting en een van de Delftse kerken én de lancering van een eigen website heeft de Stichting Kerkelijk Erfgoed Delft op 14 november 2008 in de St. hippolytuskapel haar eerste lustrum gevierd. De ChristenUnie was erbij...

Tijdens de bijeenkomst in de St. Hippolytuskapel aan de Oude Delft werd onder andere een toespraak gehouden namens de Stichting Kerkelijk Kunstbezit Nederland. De directeur van deze stichting sprak van de S.K.E.D. als een unieke stichting in Nederland, waarbij een (particuliere) stichting samen met de gemeente Delft probeert de talloze schatten op het gebied van kerkelijk erfgoed te behouden voor het nageslacht.

Verder werd iets verteld van het eerste project van de stichting, de restauratie van het 17e eeuwse torenuurwerk van de Lutherse Kerk aan het Noordeinde.

Daarnaast werd - als eerste van een reeks convenanten - een samenwerkingsovereenkomst gesloten tussen de stichting en vertegenwoordigers van de Rooms-Katholieke kerken in Delft

Ten slotte werd de nieuwe website van de stichting gelanceerd.

De ChristenUnie Delft feliciteert de stichting en wenst haar bij het bereiken van haar doelstellingen heel veel succes toe!

Reacties op 'Stichting Kerkelijk Erfgoed Delft viert eerste lustrum'