Ook bij de waterschapsverkiezingen: een stem (per post) op de ChristenUnie!

zaterdag 01 november 2008 16:28

Binnenkort zijn er voor het eerst waterschapsverkiezingen voor het bestuur van het hoogheemraadschap Delfland. Het beheer van het water in Delft valt onder de verantwoordelijkheid van dit hoogheemraadschap. Zo zorgt het hoogheemraadschap er in Delft bijvoorbeeld voor dat het waterpeil in de grachten in de binnenstad op peil wordt gehouden.  Het waterschap Delfland beslaat een flink gebied waarin ongeveer 1.4 miljoen mensen wonen. Delft ligt zo’n beetje in het midden van Delfland. Delft is dan ook de stad waar het Gemeenlandshuis is gevestigd. Het Gemeenlandshuis is voor Delfland hetzelfde als het stadhuis voor Delft.

De waterschapsverkiezingen vinden plaats van 13 tot en met 25 november 2008. Het is voor het eerst dat er gestemd wordt op personen die een partij vertegenwoordigen. De ChristenUnie wil zich graag inzetten voor waterkering, waterbeheer en waterkwaliteit , vanuit de Bijbelse opdracht om deze wereld goed te beheren.

Waterschappen dienen de samenleving en voeren daarom een verstandig waterbeheer waarbij ze de kosten, baten en lasten rechtvaardig verdelen. Ze leggen als goed rentmeester verantwoording af over het gevoerde beheer.”

De ChristenUnie lijst wordt aangevoerd door Pieter-Jan Hofman. Als u meer wilt weten kunt u op deze website het verkiezingsprogramma van de ChristenUnie Delfland downloaden. En voor alle informatie over de verkiezingen kunt u kijken op de speciale website van het hoogheemraadschap Delfland.

Het bestuur van ChristenUnie Delft hoopt dat u ook met de waterschapsverkiezingen op de ChristenUnie stemt. Zo kan de ChristenUnie haar christelijk-sociale geluid ook laten horen in ons waterschap. Doet u straks ook een stem voor de ChristenUnie op de post?

Reacties op 'Ook bij de waterschapsverkiezingen: een stem (per post) op de ChristenUnie!'