Kerst: Een belofte van herstel

Kerstfoto.pngdonderdag 22 december 2022 11:49

Beste vrienden van de ChristenUnie,

In december wordt in Delft veel georganiseerd om bij elkaar te komen en elkaar te ontmoeten. Bij kerstconcerten, kerstfestivals, kerstmaaltijden, advents- en kerstvieringen kruipen inwoners van Delft feestelijk en muzikaal bij elkaar. En dit hebben we hard nodig. Want de verschillen in Delft kunnen groot zijn. Wie kan de energierekening nog wel betalen, wie nog nauwelijks of zelfs niet meer? Woon je in een goed geïsoleerde woning? Sta je in de rij bij de Voedselbank of bij een supermarkt? Ga je met een gevulde maag naar school of niet? Heb je een woning die bij je past of nog niet eens zicht daarop? Kan je veilig over straat? De kerstperiode vormt dan een periode vol verwachting van verbetering. Juist in deze donkere dagen ontvangen we de belofte dat God herstel biedt. We mogen deze belofte van herstel vieren met Kerst en er zelf aan werken in het nieuwe jaar dat voor ons ligt.

Als ChristenUnie in Delft buigen we ons over de verschillen in de stad, in 2022 én 2023. Deze verantwoordelijkheid vullen we in met nieuwsgierigheid, resultaat, geloof én liefde.

We zijn nieuwsgierig. We staan open voor nieuwe dingen, denken mee en waarderen. We dagen elkaar uit en gaan op zoek naar kennis en wijsheid. Hoe mooi heeft God de wereld geschapen?
We gaan voor resultaat. We inspireren elkaar tot goede prestaties. We laten talenten bloeien door over grenzen heen te kijken.
We delen geloof. We doen ons best, maar de wereld is niet maakbaar. We leren van elkaar om christen te zijn in onze samenleving. We zijn afhankelijk van God en spreken dat uit in onze gebeden.
We geven Gods liefde door aan de inwoners van Delft. Dat is oog hebben voor elkaars belangen, elkaar veiligheid bieden. Dat is ook onderlinge vergeving centraal stellen. Hart hebben voor elkaar en eerlijk zijn.

Ook in 2023 willen we onze verantwoordelijkheid verder invullen en bijdragen aan de bloei van Delft. We hopen dat de Delftse politiek ook volgend jaar blijft verbinden – tussen inwoners en gasten, tussen oudere en nieuwere generaties. We bidden hiervoor om wijsheid voor onze collega’s in de gemeenteraad en voor het college met onze wethouder Joëlle Gooijer. We danken u voor alle steun in het afgelopen jaar en hopen ook volgend jaar samen met u verder te werken aan een nóg mooier Delft.

Voor nu wensen we u namens het bestuur en de fractie gezegende kerstdagen, mooie laatste dagen van 2022 en een voorspoedige start van 2023.

Wij hopen u in het nieuwe jaar weer te ontmoeten!

Bert van der Woerd, fractievoorzitter
Fleur van Lit, bestuursvoorzitter