Wordt deze e-mail niet goed weergegeven? Klik dan hier om hem online te bekijken

Nieuwsbrief 1 - april 2015

Beste ##initials## ##lastname##,

Binnen de Delftse politiek gebeurd veel. Om u op de hoogte te brengen van wat de fractie en het bestuur van de ChristenUnie Delft doet en bereikt sturen wij u deze nieuwsbrief. Zo zijn onze zorgen over dementiezorg gedeeltelijk door de wethouder gehoord, is er 29 april een Meet&Greet met de fractie en hebben we als fractie meegedaan aan de landelijke NL-doet actie. Dit is hopelijk de eerste van meerdere nieuwsbrieven. Wenst u deze nieuwsbrief echter niet meer te ontvangen dan kunt u zich onderaan deze mail afmelden. Kent u meer mensen die deze nieuwsbrief willen ontvangen dan kunnen deze zich aanmelden via de website.

Veel leesplezier!

Namens de fractie en het bestuur,

Johan Nederend, fractiesecretaris ChristenUnie Delft

29 april: Meet & Greet

Op woensdag 29 april organiseert de ChristenUnie Delft een ‘Meet & Greet’ avond voor al haar leden met de gemeenteraadsfractie en het bestuur. We zullen een korte algemene ledenvergadering houden waarin we terugblikken op het 2014, maar vooral vooruit kijken wat de fractie te wachten staat de komende periode.

Wil je iets bijdragen aan het politieke werk van de ChristenUnie in Delft? Of ben je gewoon geïnteresseerd wat er speelt? Wil je meedenken over het betrekken van leden bij het politieke werk? Of heb je een andere reden. Zorg dan dat je er volgende week woensdag (29 april) bij bent.

De ‘Meet & Greet’ avond wordt georganiseerd in ‘Het Boek’, Sandinoweg 151.

ChristenUnie gaat voor een dementievriendelijke gemeente

De ChristenUnie wil dat Delft uitgroeit tot een dementievriendelijke gemeente. Mensen met dementie zullen steeds langer thuis blijven wonen. Als ChristenUnie fractie vinden het belangrijk dat deze mensen een goede kwaliteit van leven hebben, ook als de ziekte erger wordt. Daar kan de gemeente bij helpen door te zorgen dat het dagelijks leven van mensen met dementie zo gemakkelijk mogelijk gemaakt wordt. Alzheimer Nederland heeft een aantal tools ontwikkeld om hier naar toe te werken. We hebben wethouder de Prez gevraagd of hij Delft een dementievriendelijke gemeente wil maken. Dat heeft hij toegezegd.

Daarnaast heeft de ChistenUnie in maart ook een aantal schriftelijke vragen gesteld over de zorg aan mensen met Dementie in Delft. Deze zijn beantwoord in april beantwoord.

Fractie bouwt mini-akkers bij Molen de Roos

Elk jaar organiseert het Oranje Fonds de landelijke NL-doet actie. Een dag waarbij vrijwilligers de mogelijkheid hebben om hulp te bieden aan een initiatief binnen hun wijk of stad. Als fractie hebben we, via deze actie, mini-akkers kunnen maken bij Molen de Roos.

Vertrek Hugo Vos

Helaas heeft ons fractielid Hugo Vos (foto links) te kennen gegeven dat hij Delft gaat verlaten, omdat hij een nieuwe baan heeft gevonden in Ede. Dat betekent dat hij zijn taken in de fractie inmiddels heeft neergelegd. We vinden het erg jammer dat Hugo onze fractie verlaat; zijn inbreng van het afgelopen jaar smaakte naar meer. We hebben echter begrip voor zijn beslissing. We wensen hem en zijn gezin een zegenrijke tijd in Ede toe.

Binnen de fractie zijn de taken voorlopig herverdeeld. Daarnaast zijn we hard bezig om vanuit de kandidatenlijst een nieuw commissielid – niet raadslid te kunnen laten benoemen. In juni zoeken we de Delftse ‘hei’ op om onze inzet van het afgelopen jaar te evalueren, en na te denken welke prioriteiten we de komende jaren willen leggen. Mocht u input hebben voor de fractie: dat horen we graag! Stuur een mail naar: fractie@delft.christenunie.nl

Wijzig e-mailadres | Afmelden van deze nieuwsbrief
footer-linksVolg ons op TwitterVolg ons op FacebookVolg ons op LinkedInfooter-rechts