Wordt deze e-mail niet goed weergegeven? Klik dan hier om hem online te bekijken

Nieuwsbrief januari/ februari 2017

Open fractie-avond 13 februari

Als Delftse fractie van de ChristenUnie vinden we het belangrijk om over grote onderwerpen voor de stad ook wat verder door te denken met betrokkenen: CU-leden, geïnteresseerden en jongeren/studenten met een frisse blik. Op 13 februari willen we je dan ook van harte welkom heten in "Het Boek" (Sandinopad 1 in Tanthof) om met ons de discussiëren over de zorg en ruimtelijke plannen in Delft.

Heb je op 1 van beide thema's al input of ervaringen vooraf: die benutten we graag! Je kunt deze toesturen naar fractie@delft.christenunie.nl.

Lees hier meer over de activiteit

Lessen uit het Onderzoek Grote Projecten

Wat kunnen we in Delft leren van de drie grote projecten, die Delft financieel in zwaar weer hebben gebracht? Deze vraag houdt de gemeenteraad nu al enige tijd bezig. Onlangs werd het vervolgonderzoek Grote Projecten afgerond en op 26 januari besprak de Raad dit onderzoek.
Wat zijn onze lessen en waarop baseren wij deze?

Overleden

Wij vernamen dat ons lid de heer de heer A. (Alex) Erdin op dinsdag 24 januari j.l. op 93-jarige leeftijd is overleden.

De heer Erdin stond al bijna sinds de oprichting van de RPF (een van de voorlopers van de ChristenUnie), eind zeventiger jaren, op onze ledenlijst. Hij gaf altijd aan geen grote rol in politiek of bestuurlijk werk te ambiëren. De heer Erdin wist waarvoor hij stond, getuigde daar ook van, maar was niet iemand die graag op de voorgrond trad.

Bijna met tegenzin kwam hij in 2016 alsnog in de schijnwerpers van de Delftse pers te staan omdat op initiatief van leerlingen van de Daltonschool het schoolplein een straatnaambord met zijn naam had gekregen. Dit naar aanleiding van zijn bijzondere inzet voor het verzet tijdens de Tweede Wereldoorlog.

Dankbaarheid voor al het goede dat God hem in zijn lange leven had gegeven, typeerden hem. Die dankbare herinnering wensen wij dan ook allen toe die de heer Erdin persoonlijk hebben gekend.

Iedereen telt mee – ook bij ChristenUnie Delft

Niemand is overal goed in, maar iedereen is wel ergens goed in. Daarom telt iedereen mee. Ook in Delft willen we graag de mogelijkheden van al onze leden leren kennen.

Lees hier het volledige bericht van onze voorzitter

Het Prinsenhof en Straatje van Vermeer – onderzoek naar de gang van zaken

Het was half december 2015 toen de Raad halsoverkop werd gevraagd een aparte vergadering te houden om binnen een paar dagen te besluiten over een extra investering van 2,2 mln voor de beveiliging van Het Prinsenhof. Het werd een roerige vergadering, waarbij wij uiteindelijk wel inhoudelijk akkoord gingen met deze noodzakelijke investering, maar het proces stevig afkeurden met een (niet aangenomen) motie. In die vergadering is terecht besloten tot een onderzoek naar de gang van zaken.

Ruim een jaar later lag dit rapport er eindelijk en bespraken we het in de commissie en de raad. Wij kwamen tot 3 conclusies.

Lees het volledige artikel op onze site.

Volg ons nu ook op facebook

Onze facebook pagina is live! Volg ons nu, naast twitter, ook op dit platform. We vinden het belangrijk om op verschillende manieren bereikbaar en zichtbaar te zijn.

Klik hier om onze facebookpagina te bezichtigen

Gezocht: enthousiaste jongeren

Wil jij jezelf politiek en bestuurlijk ontwikkelen? Het bestuur van de ChristenUnie Delft zoekt iemand voor de functie jongerenbestuurslid. Deze functie is speciaal voor mensen in de leeftijd 18-28 jaar die op een laagdrempelige manier bij de politiek in Delft betrokken willen zijn. Je draait mee in het bestuur van de lokale afdeling – die de doelstellingen van de ChristenUnie op lokaal niveau wil realiseren. Zo kun je in deze functie jouw bestuurlijke vaardigheden versterken.
Lees hier meer over onze vacature

Gert-Jan Segers bij lijsttrekkersdebat "De Student Kiest"

Wijzig e-mailadres | Afmelden van deze nieuwsbrief
footer-linksVolg ons op TwitterVolg ons op FacebookVolg ons op LinkedInfooter-rechts