CU Doet!

NLdoet2.pngmaandag 14 maart 2016 21:02

Op 12 maart hebben we als fractie een steentje bijgedragen aan NL Doet! Om 10.00 uur stonden we in onze oude kleren klaar om onze handen uit de mouwen te steken op de kinderboerderij in het Tanthof. Als klus kregen we de geitenstal. Na eerst barricades opgeworpen te hebben om de nieuwsgierige geiten op afstand te houden, konden we aan de gang met staalborstels en daarna de verfkwast. Het was heel dankbaar werk: de stal zat zo slecht in de verf dat het er na onze amateurverfkunsten weer prachtig uitzag. In de middag hebben andere vrijwilligers de stal afgeverfd.

Wij hebben ons vorig jaar hard gemaakt voor het behoud van de kinderboerderijen. De kinderboerderij in het Tanthof is in het najaar overgedragen aan een stichting, gerund door vele vrijwilligers. Zij verrichten hier zeer goed werk. We waren echter beschaamd te zien in welke staat van onderhoud de gemeente de opstallen heeft overgedragen. Daarnaast bleek uit gesprekken dat waar de gemeente voorheen het gras kwam maaien met een machine, het onkruid weghaalde met een apparaat, etc., nu alles op eigen kracht moet gebeuren door de vrijwilligers. Als fractie willen we nadenken over mogelijkheden om efficiënter gebruik te maken van het materiaal dat de gemeente in beheer heeft.

Jeanieke Kuijper - commissielid

Reacties op 'CU Doet!'