Oppositie komt met gezamenlijke reactie op Coalitieakkoord

P4300093.jpgmaandag 12 mei 2014 19:47

De vijf oppositiepartijen; Onafhankelijk Delft, SP, CDA, Stadsbelangen Delft en ChristenUnie komen donderdag 15 mei met een gezamenlijk voorstel als reactie op het coalitieakkoord dat afgelopen vrijdag gepresenteerd werd. “We zijn heel verschillende partijen, maar er is ook veel dat ons bindt. Een aantal punten komt wat ons betreft te weinig terug in het coalitieakkoord. We willen onze stem laten horen, en als oppositie niet aan de zijlijn blijven staan.”

De volgende vijf punten zijn volgens de vijf oppositiepartijen heel belangrijk de komende tijd:

• We willen een krachtig antwoord op de veranderingen in de ouderenzorg. Voor de verzorgingshuizen wordt op zeer korte termijn een actieplan opgesteld dat als doel heeft snel tot een goede en voor ouderen betaalbare ouderenhuisvesting te komen. De menselijke maat komt terug in de zorg en de zorg terug in de wijk;.
  • We zetten ons in voor behoud van voorzieningen voor de buurten en wijken. Speeltuinen, buurtwinkelcentra, buurthuizen en kinderboerderijen zijn belangrijk voor alle Delftenaren en zijn geen ondergeschoven kindje;
  • We staan garant voor de beide filialen van de bibliotheek, dus ook voor DOK Voorhof en ook voor ruime openingstijden;
  • We maken ons hard voor het bestrijden van armoede, met name onder kinderen. We zorgen onder meer voor een goede schuldhulpverlening en zetten in op preventie van armoede;
  • We maken ons zorgen over een ieder-voor-zich samenleving, de antwoorden op hedendaagse problemen zijn niet alleen van economische aard. We vinden het belangrijk dat mensen naar elkaar omzien, om eenzaamheid tegen te gaan en voor een prettiger samenleving;

De oppositiepartijen laten met dit gezamenlijke voorstel zien uit te zijn op onderlinge samenwerking in deze nieuwe raadsperiode. Ze laten weten te willen samenwerken met het college, maar de plannen voor de stad ook kritisch in de gaten te houden. Dat verdient Delft!

Reacties op 'Oppositie komt met gezamenlijke reactie op Coalitieakkoord'

Archief > 2014