Nico Sleeuwenhoek is dé schuldhulpvrijwilliger van Delft

Nico Sleeuwenhoek met Gert-Jan Segersdinsdag 04 maart 2014 09:30

Maandag 3 maart heeft Nico Sleeuwenhoek de Schuldhulp bokaal ontvangen uit handen van ChristenUnie Tweede Kamerlid Gert-Jan Segers. Hij kreeg deze bokaal omdat hij volgens de ChristenUnie Delft dé schuldhulpvrijwilliger is van Delft.

“Sinds de uitbraak van de crisis is het aantal huishoudens met problematische schulden verdubbeld. De behoefte aan hulp is groot. Er zijn in Delft veel vrijwilligers die, in aanvulling op de professionele schuldhulpverlening, anderen met succes helpen met hun financiën. Zij verdienen het om in het zonnetje te worden gezet.” aldus Joëlle Gooijer, Raadslid en Lijsttrekker voor de ChristenUnie in Delft. Afgelopen december deed de ChristenUnie daarom een oproep om mensen voor deze prijs te nomineren.

Joëlle Gooijer en  Nico Sleeuwenhoek

Uit de aanmeldingen is Nico Sleeuwenhoek geselecteerd. Na zijn pensionering zet hij zich al jaren lang belangeloos, maar uiterst professioneel in voor mensen met schulden. Hij is geduldig, maar ook doortastend als het nodig is. Hij heeft oog voor de persoon en het verhaal. Hij wil mensen in hun kracht zetten, en geen verantwoordelijkheid wegnemen die mensen zelf kunnen dragen. Ook helpt hij bij de Workshops Administratie van de gemeente Delft. Daarom is hij volgens de ChristenUnie hét gezicht van de vrijwilligers in de schuldhulpverlening in Delft. Nico zet zich in Delft in via ISOFA, een interkerkelijke stichting die met behulp van vrijwilligers bijdraagt aan de Delftse schuldhulpverlening. ISOFA is aangesloten bij het landelijke project Schuldhulpmaatje.

Volgens Gert-Jan Segers is Nico Sleeuwenhoek een lokale participatieheld. En daarom kwam hij speciaal naar Delft om deze bokaal uit te reiken tijdens een werkbezoek (in de Kamer van Charitate – onderdeel van het Prinsenhof) over schuldhulpverlening en de inzet van vrijwilligers in Delft. Nico Sleeuwenhoek vertelde tijdens dit werkbezoek nietsvermoedend over zijn werk als vrijwilliger. Een verhaal dat bekroond werd met een bokaal en een bos bloemen.

Reacties op 'Nico Sleeuwenhoek is dé schuldhulpvrijwilliger van Delft'

Archief > 2014