Uitgaansoverlast bij evenementen

NEWIMAG0746maandag 11 november 2013 09:01

Medio september heeft de ChristenUnie schriftelijke vragen gesteld over de handhaving van de openbare orde gedurende evenementen. De directe aanleiding hiervoor waren signalen n.a.v. het DSC lustrum, Westerpop en de OWee. We hebben gevraagd naar de omvang van de opruimactiviteiten, de ordehandhaving en de opgetreden verkeersproblematiek. De achterliggende vragen zijn: wie is waarvoor verantwoordelijk, en wie betaalt voor wat?

Op 1 november 2013 hebben B&W een schriftelijke reactie op deze vragen gestuurd. B&W geven hierin een overzicht van gemaakte politie-uren en het aantal ingediende klachten. Uit de reactie maken wij op dat een grote verantwoordelijkheid bij de organiserende partijen zelf ligt en dat na elk evenement een evaluatie plaatsvindt. In de vergunningen wordt niets afgesproken over opruimactiviteiten.

Als ChristenUnie achten we het wenselijk dat er een Meldpunt Uitgaansoverlast komt waartoe bewoners zich direct kunnen richten. Dat is er nu namelijk niet. Het college toont zich op dit punt terughoudend en 'volgt de initiatieven van bewoners en Koninklijke Horeca Nederland Delft'. Als ChristenUnie zullen we het dossier ordehandhaving op dit punt nadrukkelijk blijven volgen.

Reacties op 'Uitgaansoverlast bij evenementen'