11 februari: Lezing Tweede Kamerlid Carola Schouten over woningmarkt

woensdag 06 februari 2013 09:04

Maandag 11 februari 2013 komt ChristenUnie Tweede Kamerlid Carola Schouten op uitnodiging van de ChristenUnie Delft spreken over de ontwikkelingen in de woningmarkt. Het thema is ‘Ruimte om te wonen, hoe moet het verder met onze woningmarkt?’ De avond begint om 20.00u in de Marcuskerk (Menno ter Braaklaan 2, Delft).

Er spelen nogal wat problemen op de woningmarkt. De gemeente Delft heeft afgelopen jaren – net als veel andere Nederlandse gemeenten veel geld verloren door de aankoop van grond voor woningbouw. Deze gronden liggen nu braak, terwijl nieuwe wijken niet volledig zijn voltooid of zelfs helemaal van de tekentafel zijn verdwenen. De woningmarkt zit op slot: huizen staan langer te koop dan vroeger en starters hebben moeite een betaalbaar onderkomen te vinden. Ook de huursector heeft het lastig doordat huurders komende jaren flinke huurverhogingen tegemoet kunnen zien. Kortom: huizenbezitters, huurders en starters hebben het moeilijk.

Hoe staat het met de toekomstige aftrekbaarheid van uw hypotheek? Welke maatregelen worden er door de overheid genomen zodat uw huis sneller verkocht is? Hoe kom je als starter aan die leuke betaalbare woning? Op deze vragen hoopt Carola Schouten maandag 11 februari in te gaan. De avond begint om 20.00u in de Marcuskerk (Menno ter Braaklaan 2, Delft) en duurt tot 21.00u. Aansluitend zal de Algemene Ledenvergadering plaatsvinden (alleen toegankelijk voor leden, hiervoor hebt u onlangs de agenda ontvangen in de Contact). De deuren van de Marcuskerk zijn geopend vanaf 19.30. De lezing zal ongeveer een uur duren, waarbij ook ruime mogelijkheid bestaat voor vragen en discussie.

Wij hopen u maandagavond de 11e te kunnen ontmoeten in de Marcuskerk!

Reacties op '11 februari: Lezing Tweede Kamerlid Carola Schouten over woningmarkt'