Verkiezingsbeloften verzilveren

maandag 12 september 2011 21:44

Anderhalf jaar geleden is het nog maar, de verkiezingstijd. Soms denk ik terug aan de woorden die toen door partijen – inclusief onszelf – zijn gesproken. Beloften aan de kiezer. Verbeterpunten voor de stad. Het is goed om af en toe stil te staan bij de punten die we in die tijd ook als ChristenUnie hebben genoemd. En het is mooi om te zien dat ook enkele van onze punten verzilverd konden worden:

• Sinds december rijden er zes bussen per uur langs het ziekenhuis op goed gespreide momenten. In de verkiezingstijd waren dat er vier per uur, waarvan steeds twee bussen kort na elkaar.

• Er rijden sinds deze zomer bussen door de Harnaschpolder

• De wethouder heeft op ons aandringen de doelstelling ‘verbetering tevredenheid over de bereikbaarheid’ laten staan en niet bijgesteld naar ‘gelijk blijvende tevredenheid’

• De wethouder heeft deze week op verzoek van de ChristenUnie een inspanningsverplichting toegezegd om ‘spoed huishoudelijke zorg’ te realiseren in Delft.

Zomaar wat punten waar we in verkiezingstijd aandacht voor hebben gevraagd. Punten die we in commissievergaderingen of via schriftelijke vragen hebben ingebracht, of waarbij we vinger aan de pols hebben gehouden. Punten die door het college zijn opgepakt, omdat ze er ook het belang van inzien. Zo kun je als kleine oppositiepartij mee- ‘bouwen aan Delft’ om maar weer eens met de titel van ons verkiezingsprogramma te spreken.

Joëlle Gooijer
8 september 2011