Joëlle Gooijer (ChristenUnie) op kandidatenlijst Tweede Kamer

Joelle2dinsdag 18 oktober 2016 20:05

Vandaag, dinsdag 18 oktober, maakte de ChristenUnie de advieslijst voor de verkiezingen van de Tweede Kamer bekend. De Delftse fractievoorzitter Joëlle Gooijer (40) is door het partijbestuur voorgedragen voor plek 10. Joëlle Gooijer: “ik ben blij met deze voordracht, met mijn Delftse ervaring kan ik me nog meer inzetten voor de samenleving waarin iedereen meetelt, zoals voor betere ouderenzorg.”

Joëlle Gooijer is getrouwd, moeder van drie kinderen en werkt als ergotherapeut. Vanaf 2010 is zij fractievoorzitter van de ChristenUnie in Delft. De partij won onder haar leiding in 2014 voor het eerst een tweede zetel. In de gemeenteraad zette zij zich onder meer succesvol in voor onderwerpen als schuldhulpverlening, Delft als dementievriendelijke gemeente en voor behoud van voorzieningen in de wijken. Ook leidde een amendement van haar hand tot het vervolgonderzoek naar de financiële problemen van Delft dat nu plaatsvindt.

De fractie en het bestuur van de afdeling zijn trots op haar plek op de lijst. Jan Bron, voorzitter: “Afgelopen mei werd Joëlle winnaar van de ChristenUnie Masterclass Award omdat ze liet blijken het christelijk sociale gedachtegoed uitstekend toe te kunnen passen op politieke vraagstukken en het debat hierover te voeren. Zij weet als geen ander op een constructieve manier aandacht te vragen voor kwetsbare groepen. Een terechte plek dus.”

De kandidatenlijst wordt op 26 november door de leden van de ChristenUnie vastgesteld. De verkiezingen zijn op 15 maart 2017.

Verkiezingsprogramma 2017-2021 ChristenUnie4,8 MBapplication/pdfdownload
Verkiezingsprogramma ChristenUnie in bullits477,4 kBapplication/pdfdownload