ChristenUnie blij met gedogen strippenkaart

busfoto_ovzaterdag 13 februari 2010 19:34

In twee buslijnen die ook Delft aandoen is per 11 februari de OV-chipkaart het enige geldige vervoerbewijs. De ChristenUnie maakte zich eerder zorgen dat Delftse reizigers daarover nauwelijks geïnformeerd waren. Inmiddels is bekend geworden dat de OV-chipkaart weliswaar verplicht is, maar de strippenkaart nog wel gedoogd wordt.

De ChristenUnie is blij met dit nieuws. Er dreigde een situatie waarin de strippenkaart in sommige bussen in Delft wel gebruikt kon worden en in andere bussen niet. De ChristenUnie nam daarop het voortouw om dit te communiceren en haar zorgen hierover uit te spreken. De Rotterdamse vervoerders blijken nu de Delftse reizigers tegemoed te komen: de strippenkaart wordt gedoogd, totdat het stadsgewest Haaglanden besluit de strippenkaart af te schaffen. Hiermee zijn de voornaamste zorgen van de ChristenUnie weggenomen.

Wel zal de partij de ontwikkelingen blijven volgen. De ChristenUnie zet zich al jaren in voor goed openbaar vervoer in Delft. Het was de enige partij die in 2006 tegen bezuinigingen in het Delftse OV stemde, die door de andere partijen nodig werden geacht om tramlijn 19 aan te leggen. De ChristenUnie maakt zich sterk voor meer bussen naar de Delftse wijken.

Archief > 2010 > februari